:: 8 augustus 12.10 Santa Monica / Los Angeles / Malibu

Gevonden !!! Een internet cafe en we kunnen dus nog even weer de weblog updaten. De mail beantwoorden en wat al niet meer.

Fly with United Airlines5 augustus vertrek uit Honolulu Hawaii. We stonden geplanned om om 13.00 te vertrekken. Maar zoals je al hebt kunnen lezen en wel zal vermoeden: dit verliep niet geheel volgens plan. Er was iets stuk met de boordradio van de piloot en dat moest eerst gerepareerd worden.
Nadat dit onderdeel vervangen was konden we met ongeveer anderhalf uur vertraging vetrekken naar Los Angeles.

Kwart voor 10 landde het vliegtuig. Van daaruit onze backpacks ophalen. Nadat we hier ongeveer 45 minuten op moesten wachten konden we eindelijk op weg naar het shuttlebusje naar ons hotel.
Nu wilde ik naar buiten lopen wordt ik ineens door een overijverige ambtenaar tegengehouden ….
Hij trok aan mijn backpack en wees op de ‘tagnummer’ hangend aan de backpack. Toen kreeg ik door dat hij bewijs wilde zien dat het mijn backpack (onze bagage dus) was ja dan te nee. Deze sticker(s) die je normaliter alleen nodig hebt als je je bagage verdwenen is moesten we nu dus laten zien. Erik erbij gehaald en alles laten controleren. He he .. Eindelijk we staan buiten …..

Quality LAX Hotel Los AngelesDoor naar de halte waar de busjes staan. Even wachten en hop springend in de bus op weg naar ons hotel. Weer pech … Omdat het allemaal zo supersnel gaat in Amerika konden we weer ongeveer 45 minuten wachten om ons in te checken (ja zo druk was het)…
Erik had ondertussen de tijd om even lekker met het thuisfront te bellen (mams) … En toen .. eindelijk na 45 minuten om ongeveer 12 uur ‘s nachts had ik de sleutel van onze kamer te pakken.

Wisten jullie trouwens dat 99% van wat wij hebben geboekt (of Lilian) per internet is gegaan. En dat 100% van dit alles ook daadwerkelijk goed is gegaan … Yeah !! :-))
Voor deze tour van 3 weken door Amerika is Lilian ongeveer 1 dag bezig geweest om alle ‘koopjes’ op te zoeken en om alles te verifieren wat ik aan haar had doorgegeven. (heerlijk zo’n vriendin.. xxx)

‘s morgens om 08.00 werden we, zoals jullie al hadden kunnen lezen, gewekt door de telefoon. Erik nam op en tot m’n verassing was Lilian het. Half slaperig, half wakker lekker een dik uur zitten te bellen.

Daarna door naar Alamo waar we onze huurauto konden ophalen. Het is wel een TOTAAL andere auto geworden dan diegene die we via het internet (die door Lilian was gereserveerd) besteld hebben. Geen Chevrolet Cavalier maar een Chevrolet Blazer hebben we genomen. Veel ruimte voor bagage en hij maakt zo’n verschrikkelijk mooi geluid (Erik heeft eerst een geluidstest met de auto gedaan voordat we hem namen. Want auto geluid … Dat is alles :-))

Chevrolet BlazerGoedgekeurd door Erik. Een auto met nog geen 5000 mile op de teller. Erik als eerste bestuurder door LA rijden op weg naar Sears waar we wat campingspullen hebben gekocht. (ja we hebben een Sears ‘Hillary’ Tent gekocht (3 persoons, type 71206).

Ik wist van m’n collega dat ‘ergens’ in Santa Monica wij wel moesten slagen en dat is dus ook gelukt.

Broeeemmmm Erik weer lekker tuffen over de Pacific Coast Highway 1 op weg naar onze Malibu Camping. Het was zondag dus zeer druk bij het strand en ja hoor.. File .. Opnames gemaakt, foto’s gemaakt en genoten van de smog 🙂

Aangekomen op de camping inchecken en het tentje opzetten. Je zal het niet willen geloven maar binnen 5 minuten zonder handleiding hadden we onze tent opgezet. Samenwerking is alles!

6 augustus 2001

Vandaag was het onze eerste volle dag camperen rondom Los Angeles. ‘s morgens vroeg op weg. Een nieuwe matras kopen voor Erik want waar hij nu op ligt dat is niet gezond voor langer als 1 nacht op slapen. En nachtrust vinden we alletwee belangrijk. Dus weer op weg naar Sears om daar een King Size luchtbed te kopen. (en deze past voortreffelijk in de tent).

Sunset BoulevardHierna zijn we via de Sunset Boulevard naar de Hollywood Boulevard gereden (erg mooie route) en erg druk. Hollywood Boulevard is die verschrikkelijke touristische straat waar de sterren denken dat ze een ster op de grond moeten krijgen. En toen … Op zoek naar de weg waar wij de beste foto konden maken van ‘Hollywood Sign’ je weet wel: die borden die de naam Hollywood vormen bovenop een heuvel). Het kostte ons wat zoekwerk maar uiteindelijk de plek gevonden die we moesten hebben. Hollywood SignWe stopten bij het hek waar stond: verboden te lopen naar het Hollywood Sign.. Hoger en dichterbij kun je niet komen. Is dit de plek dachten we? Ja hoor een kindersterretje or a chick to be was daar met papa en een fotograaf foto’s aan het nemen… Nou als die daar bezig zijn .. Dan staan wij goed…. Foto’s en film geschoten en weer terug naar de Camping via Beverly Hills, Bel Air en wat al niet meer ..

Hollywood Boulevard Beverly Hills

7 augustus

Six Flags!Hele makkelijke dag om te beschrijven: SIX FLAGS California !!

De gehele dag RollerCoasters en verschrikkelijke hitte (43 graden vol in de zon). We waren er vroeg om 09.00 een uur te vroeg. Maar dit was een geweldige zet van ons want binnen anderhalf uur hadden we bijna alle grote attracties gehad zonder ook maar lang te moeten wachten.

RollerCoasters!Rond half 3 laatste attractie (en daar dus 1 uur gewacht) en toen terug naar onze Camping. Daar hebben we een BBQ gemaakt en heerlijk kip gegeten).

8 augustus

Klaarmaken voor San Francisco morgen en even Santa Monica bekijken.

Weer een digitale kaart, inclusief foto met de webcam