Dennis & Lilian reizen door China

Chendu: Panda`s * Kookles * Hotpot

Dag 10 – Maandag 10 september 2007:

Vanochtend om 4.00 uur ging het licht in de trein weer aan en om ongeveer 05.30 uur kwamen we met wat lichte regen aan in Chengdu. Bagage weer op de rug en even een stukje lopen naar de bus. Zo rond 6 uur vanochtend kwamen we aan in het hotel waar een ontbijtje met wat sap en een gebakken ei voor ons klaar stond. Niet veel later kregen we onze sleutel van de kamer al, zodat we ons nog even konden opfrissen voordat we naar het Panda-Reservaat gingen. We hebben veel panda’s gezien, waaronder ook vier babypanda’s van nog geen maand oud.

Na het bezoek aan het Pandacentrum zijn we naar Holly’s Hostel gereden, waar we kookles hebben gehad.

Om ongeveer half vier waren we weer terug bij het hotel. We hebben nog even inkopen gedaan voor morgen (dagtrip naar de Giant Budha bij Leshan) en nu zijn we even lekker aan het relaxen op onze kamer. Vanavond om half acht gaan we met een groep Hotpot eten, dat is een soort fondue maar dan met bouillon i.p.v. olie.

De hotpot was erg lekker. Op een gasbrander die in de tafel was verwerkt stond een grote bloemvormige schaal. Het binnenste gedeelte was gevuld met spicy bouillon met heel veel rode pepers erin, de buitenring was gevuld met milde bouillon zonder pepers. We kregen allemaal schaaltjes met vlees, vis en groenten die we in de bouillon konden koken. Echt super! Als toetje hebben we nog even een ijsje gehaald bij de KFC aan de overkant van het hotel.

2 Comments

1. Comment by Judith op maandag 10 september 2007 om 20:03 uur

A gossie…. wat is daf babietje lief……

Heerlijk om te lezen hoe jullie als echte globetrotters genieten van de reis. Tja en daar hoort ook een volle bepakking bij om een stukje te lopen. Ik ben benieuwd hoe jullie chineze fondue gesmaakt heeft!

Groetjes uit Piershil, een pittoresk dorpje ergens aan de andere kant van de wereld……..

2. Comment by Mischa op dinsdag 11 september 2007 om 8:56 uur

Wat een skeetje die panda!!
    En die hotpot wordt vast heerlijk, die hebben wij in Maleisie ook gegeten. Heel bijzonder!

Ik ga zo het wethoudersoverleg in!