Dennis & Lilian reizen door China

Xian: Terra Cotta Leger * Grote Gans Pagode

Dag 8 – Zaterdag 8 september 2007:

Vanmorgen hebben we eerst in het hotel ontbeten, waarna we om half negen met de bus vertrokken naar het Terra Cotta Leger op ongeveer vijf kwartier rijden. Het isĀ een groot opgravingscomplex en wij vonden het mooi en indrukwekkend om te zien. Tip als je ooit zelf hier naartoe gaat … begin dan bij hal 3, dan hal 2 en eindig met hal 1.

terracottaleger

Na het Terra Cotta leger hebben we gelunched bij een neppiramide – Chinezen maken echt alles na wat ze zien.

Vervolgens zijn we terug gereden naar Xian, waar we een medicijnmarkt hebben bezocht. We hebben een paar potjes Tijgerbalsem gekocht, maar verder viel deze markt nogal tegen. Het bezoek aan de Grote Gans Pagode met de Dikke Buhda was leuker.

Vanavond zijn we met een taxi (60 cent) naar de barstreet van Xian gegaan. De taxichauffeur reed echt als een idioot kriskras door het verkeer van het ene gaatje naar het andere, maar we hebben het gelukkig overleefd.

In het restaurant waar we heerlijk hebben gegeten (we kregen ons nagerecht wel voor het voorgerecht, maar dat mag de pret niet drukken) was ook een pas getrouwd stelletje. Ze lieten ons trots hun fotoalbum zien en we moesten met hun op de foto.

Morgen nemen we de trein van 13.20 uur naar Chengdu, waar we o.a. de Panda’s kunnen bekijken.